“ORTAOKULA MERHABA”
Ortaokul dönemi, derslerdeki akademik içerik ve düzeyin farklılaştığı, öğrencinin çok sayıda ders çeşidi ile karşılaştığı bir süreçtir. Ayrıca yapısı itibariyle ulusal sınav sürecine hazırlık dönemini de kapsamaktadır.
Çocukluktan çıkılmaya başlanan ve ergenliğe geçiş dönemi olan ortaokul süreci boyunca yetişkin yaşamına adım atmak için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumların da kazanılması hedeflenmektedir.
BÜTÜNSEL EĞİTİM MODELİ
Öğrenciler, akademik birimlerin hazırladığı disiplinler arası programla, branş düzeyinde temel kazanımlar edinirken, bilimsel çalışmalarla ulusal ve uluslararası platformlarda yer alırlar.
PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİ
Eleştirel düşünme (Critical thinking)
Karar verme
Problem çözme
Zaman yönetimi
İş birliği ile çalışma ve uzlaşma
Üretim yapabilme
Sunum yapabilme ve ikna edebilme
becerilerini kazanmaktadır.
Ayrıca;
Proje Tabanlı Öğrenme, 5 ve 6. sınıfta uygulanan bir yöntemdir. Ölçme-Değerlendirmede, Rubrik Yöntemi de destekleyici olarak kullanılmaktadır.
Teknoloji tabanlı derslerimizde öğrencilerimiz inovasyon yaklaşımı edinmekte ve olası problem durumları için çözümlerini ya da toplum yararı için yapılacak çalışmaları teknolojik yeterliliklerini kullanarak projelendirmektedir.
YENİLİKÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI
E-STEM
STEM içeriğindeki bilgi (Science), teknoloji (Technology), mühendislik (Engineering) ve matematik (Mathematic) alanlarındaki ortaklıkla birlikte, E-STEM derslerimizde öğrencilerimizin girişimcilik (Entrepreneurship) potansiyellerinin de geliştirilmesi için çalışmalar yürütülmektedir.
Öğrencilerimiz, E-STEM derslerinde edindikleri deneyimlerle ulusal ya da uluslararası dijital içerikli yarışmalara katılmakta ve verilen problem durumları için ürettikleri projeleri insanlığın hizmetine sunmaktadır.
ANADİL (TÜRKÇE) ATÖLYELERİ
MATEMATİK OKURYAZARLIĞI VE İLERİ BİLİŞSEL UYGULAMALAR (İBU)
MÜZEDE DERS
“Müzede Ders” etkinliği ile “Müze Kültürü” aşılanan öğrencilerimiz aldıkları sertifikalarla portfolyolarını çeşitlendirmektedir. “Müzede Ders” programı, Milli Eğitim ve Kültür Bakanlıkları tarafından ulusal programa dönüştürülmeden önce Mektebim Kolejinde hayata geçirilmiştir.
AKADEMİK VE DERS DIŞI ÇALIŞMALAR
Mektebim Koleji ortaokul öğrencileri 5. sınıfa başladıkları günden itibaren LGS’ye hazırlanmaya başlar.
Öğrencilerimiz 5 ve 6. sınıflarda ortalama iki haftada bir olacak şekilde deneme sınavlarıyla öğrendiklerini test etme ve geliştirmeleri gereken yönlerini belirleme olanağı bulur.
Deneme sınavlarının değerlendirilmesiyle belirlenen eksik konular, kazanım odaklı çalışma grupları oluşturularak gün çıkışı etütlerinde grup veya dar grup çalışmalarında pekiştirmelerle tamamlanır. Öte yandan ihtiyaç duyulması hâlinde öğretmen, rehberlik ve veli/öğrenci isteğiyle hafta sonu etütleri de düzenlenir.
5 ve 6. sınıftaki öğrencilerimizin, yenilenen sınav sorularına uyum sağlamaları için deneme sınavları, yoğunlukla yeni tipteki sorulardan oluşturulmaktadır. Muhakeme, algoritma oluşturabilme, karmaşık metin kurgusu içinden anlamlı ve değerlendirilebilir sonuçlar çıkarma üzerine kurulu yeni nesil sorulardan oluşan deneme sınavlarımız, hem öğrencilerimizin zihinsel sınırlarını zorlamakta hem de LGS’ye hazırlık için zemin oluşturmaktadır. 5 ve 6. sınıf öğrencilerimiz ortalama iki haftada bir olacak şekilde (toplamda 22 deneme sınavı) düzenlenen deneme sınavlarıyla öğrendiklerini test eder.
KULÜPLER - GEZİ VE ETKİNLİKLER
Mektebim Kolejinde, okulun kendisi bir yaşam, öğrenme ve keşif alanı olarak görülmektedir. Çocuğun merak duygusunu tetikleyerek okulda edindiği yeni kazanımları günlük hayatla ilişkilendirmesi ve keşif yoluyla öğrenmesi sağlanmaktadır.